انواع قهوه دمی

۱۳ بازديد

دم کردن فرآیندی است که در آن دانه‌های قهوه در تماس با آب قرار می‌گیرند و ترکیبات محلول در آب این دانه‌های قهوه طعم و رایحه منحصربفرد خود را به آب می‌بخشند. محصول نهایی این فرآیند «قهوه دمی» است. قهوه دمی از 98 درصد آب و 1-1.5%  مواد محلول در آب موجود در دانه‌های قهوه تشکیل شده است.

اگر به انواع قهوه دمی علاقمند هستید و می‌خواهید از طعم منحصر‌به‌فرد و متفاوت آنها لذت ببرید، محصولات زیر را تهیه کنید. محصولات کافی استور همگی به صورت تازه برشت توسط خود مجموعه برشته‌کاری شده و برای شما عزیزان ارسال می‌شوند.

اسپرسو و انواع قهوه دمی دو نوع بسیار متفاوت از تهیه قهوه هستند. هر کدام از این روش‌ها، طعم و رایحه منحصر بفرد خود را به قهوه می‌بخشند. در حالی که اسپرسو از فشار بخار آب روی دانه‌های آسیاب شده و بسیار ربز قهوه استفاده می‌کند، قهوه دمی با ربختن آب داغ روی دانه‌های تازه‌ی قهوه (روش pour-over یا چکه‌ای) یا افزودن دانه‌های قهوه به آب داغ (روش ‌غوطه‌وری) درست می‌شود.

به هر روی، آب گرم بیشتر دانه‌های قهوه را در خود حل می‌کند و سپس از فیلتر (فیلتر کاغذی، فلزی یا پارچه‌ای) عبور داده می‌شود تا ذرات ریز غیرقابل حل و روغن قهوه از آن جدا شود. در نهایت قهوه دمی آماده مصرف است.

برای تهیه انواع نوشیدنی‌های پایه اسپرسو مشخص است که مهم‌ترین چیز خود قهوه است. انواع محصولات اسپرسویی را می‌توانید به صورت تازه برشت از ما تهیه کرده و از عطر و طعم آنها لذت ببرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.