تعمیرات چیلر

۳ بازديد

امروزه در عصر تکنولوژی تعمیر و نگهداری چیلر از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ زیرا این دستگاه ها نقش حیاتی در سیستم های تهویه مطبوع، خنک کردن و گرمایش دارند. لازم به ذکر است که این دستگاه ها عموماً در محیط هایی که نیاز به سرمایش بالا و مصرف انرژی کمتر دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که این دستگاه ها از انرژی حرارتی برای خنک کردن استفاده می کنند، از این رو تعمیرات چیلر امری بسیار حیاتی است.

 

در این مقاله، به مروری بر اجزای اصلی چیلرها عملکرد آن ها و همچنین مشکلات رایجی که ممکن است در فرآیند عملکرد این دستگاه ها پیش بیاید، خواهیم پرداخت. همچنین، روش ها و استراتژی های مناسب برای تعمیر و نگهداری چیلر را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

یک مهندس تاسیسات با تجربه متخصص تعمیرات انواع چیلر اعم از تعمیر چیلر جذبی ، تعمیر چیلر تراکمی می باشد. همچنین سرویس چیلر هم باید توسط مهندس تاسیسات یا یک تیم با تجریه و متخصص در تعمیر و نگهداری تاسیسات ساختمان صورت گیرد. چیلر یک دستگاه فوق گران برای ساختمان ها محسوب می شود و نگهداری چیلر، سرویس چیلر و تعمیر چیلر امری ضروری و واجب است که کارفرمایان و مدیران ساختمان ها باید با دقت و نگاه ویژه ای تیم نگهداری موتورخانه خود را انتخاب کند.

 

هنوز هم ساختمان هایی هستند که تعمیرات چیلر خود را بدست افراد تاسیساتی تجربی کار میسپارند و پس از مدت کوتاهی مجبور به پرداخت سنگین تعمیر چیلر موتورخانه خود می شوند. پس توصیه می شود در ابتدا از یک تیم متخصص در تعمیر و نگهداری موتورخانه استفاده کنید و یک قرارداد نگهداری تاسیسات ساختمان که شامل نگهداری چیلر و تعمیرات چیلر هم می شود با آن ها عقد کنید.

 

دستگاه چیلر یکی از گران‌قیمت‌ترین و کارامدترین لوازم خنک‌کننده و تاسیسات ساختمان است که می‌توانید آن را برای محل سکونت خود تهیه کرده و نصب نمایید. با توجه به پیشرفته و پیچیده بودن این دستگاه، تعمیرات چیلر فعالیتی کاملا تخصصی بوده و به هیچ عنوان نباید توسط هر فرد و یا تعمیرکاری انجام شود؛ زیرا هر خرابی کوچک در این نوع دستگاه می‌تواند منجر به بروز خرابی گسترده چیلر گردد. طبق نکته ذکر شده تعمیر انواع چیلر در تهران فقط باید توسط متخصصان و تعمیرکارانی انجام شود که حداقل ۵ سال سابقه تعمیرات تخصصی این دستگاه را در رزومه خود دارند. در ادامه این مطلب قصد داریم اطلاعت مفیدی راجع به تعمیرات چیلر ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

خدمات نگهداری چیلر یک فرایند مهم است که برای حفظ و بهبود عملکرد چیلرها صورت می گیرد. خدمات نگهداری چیلر شامل موارد زیر است:

 

    تمیز کردن یا اسیدشویی چیلر: پاکسازی و تمیز کردن قطعات چیلر از جمله تبادل حرارت کننده ها، فیلترها، کمپرسورها و سایر قطعات مکانیکی و الکتریکی.

    بررسی و تعمیرات: بررسی و تعمیر قطعات دستگاه شامل سیستم برودتی، الکتریکی، کنترلی و مکانیکی. تعمیرات چیلر شامل بررسی و جایگزینی قطعات آسیب دیده، رفع نشتی های آب و گاز، تنظیم و تعمیر سیستم کنترل و سایر تعمیرات لازم برای حفظ عملکرد بهینه چیلر است.

    تعویض فیلترها: تعویض منظم فیلترهای هوا و آب در چیلرها که برای حذف ذرات معلق و آلودگی ها از جریان هوا و آب استفاده می شوند.

    بررسی و شارژ مبرد: بررسی سطح مبرد موجود در چیلر و شارژ مجدد آن در صورت نیاز.

    بررسی سیستم آب خنک کننده: بررسی و تمیز کردن سیستم آب خنک کننده و لوله ها برای حفظ جریان مناسب آب در سیستم.

    بررسی کارکرد الکتریکی: بررسی سیستم برق چیلر از جمله بررسی و تست کابل ها، سوئیچ ها، محافظ ها و سایر قطعات برقی.

اگر نیاز به خدمات نگهداری چیلر دارید، توصیه می شود با تکنسین متخصص یا شرکت خدمات فنی معتبر تماس بگیرید. تیم ما با ارائه خدمات نگهداری و تعمیر چیلر در ۲۴ ساعت شبانه روز با ۵ خط فعال پاسخگو و آسایش منزل شما حفظ می کند. مهندسین متخصص کلینیک انرژی ساختمان در کمتربن زمان ممکن بین ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت در شمال و غرب تهران در ساعت اداری ۸ صبح تا ۱۷ و در ساعات غیر اداری بین ۱ تا ۳ ساعت در ساختمان حاضر شده و در کمترین زمان ممکن عیب یابی چیلر را انجام داده و بالافاصله به تعمیر چیلر پرداخته و در حداقل زمان ممکن آسایش را به خانه های شما برمی گرداند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.